Vær venlig og kærlig overfor dig selv

Alle vil opleve gode og dårlige dage i en så massiv tilstand af psykologisk krigsførelse, som vi oplever i øjeblikket. Fortæl dig selv, at der intet hastværk er i forhold til, at være perfekt eller at være helt glad. Hav tålmodighed med dig selv, og hvis du føler, at alt hvad du har lyst til, at foretage dig, er at sidde og se din gamle favorit sitcoms og spise chokolade i en uge, så er det måske, hvad du har brug for.

Så selvom vi kan tale om, at det “haster” med at øge din vibration, så skal du også tillade dette at ske i en tilstand af naturligt flow, og ikke TVINGE dig selv til at være lykkelig og glad, eller positiv og opfyldt. At lægge unødigt pres på dig selv for at være perfekt, når de eksterne omstændigheder er alt andet end perfekt, kan skabe mere angst i dig.

Under nedlukningen bruger du måske ikke tid på alle de aktiviteter, du normalt ville gøre. Overvej i stedet, at bruge lidt af tiden i naturen eller blot i en solstråle på altanen. Vær venlig og kærlig overfor dig selv <3

Bøn og Meditation

Overordnet ser der ud til, at have været forskellig praksis med tilhørende sprog i øst og vest. I vest har bøn været vejen til opløsning af jeg/ personlighed i sammensmeltningen med Gud. I øst har meditation været vejen til opløsning af ego/separeret selv i sammensmeltningen med Selvet. De to veje har det til fælles, at målet har været det samme, og at de to veje har været praktiseret som både objektiv og subjektiv bøn hhv. meditation.

Den objektive praksis

I bønnen rettes hengivenhed, kærlighed mod et objekt f.eks. et kors, en lyd, Aum, en helgen, Jomfru Maria, Jesus, Gud. I meditationen rettes bevidstheden mod et objekt som f.eks. et mantra, et ord, en lyd, Ohm, chanting, åndedrættet.

Den subjektive praksis

Heri skelnes der mellem to stadier. Det første er at erfare, at jeg er den bevidsthed, hvori mine tanker, følelser og sansninger dukker op, og med hvilken jeg er vidende om dem. Det andet trin er at opdage bevidsthedens natur, ved langsomt at synke ind i den. Det første der dukker frem er fred – lidt senere glæde. Endvidere, at genkende denne fred og glæde som værende altid eksisterende, bevirker, at angsten ophører. I genkendelsen ligger også følelsen af, at jeg jo er opfyldt, fuldbyrdet, hel, hvilket bevirker, at følelsen af at mangle noget ophører.

——

Forsøg at opbygge gode vaner med at praktisere meditation. Gennem dette kan du oprette en “indre verden” af fred og ro. Det lyder måske fjollet, og næsten for simpelt. Det kan endda lyde lidt for fantasifuldt, eller selvoptaget, men denne meget grundlæggende handling af praktiserende stilhed, kan ændre dit liv. Det kan godt tage noget tid, afhængigt af hvor nyt det er for dig, hvor ængstelig du er, eller hvor stressende dine omgivelser er. Det centrale er derfor, at sikre, at du er konsekvent og tålmodig.

Hvad du vil finde er, at meditation, vil bringe dig en følelse af glæde og en følelse af varme, og du vil opdage, at du ønsker at vende tilbage til denne indre verden, dette “sikre rum”, igen og igen. Det er ikke en form for eskapisme, selv om mange absolut føler, at det giver et pusterum fra de problemer der omgiver dem, men tænk på det som et sted du kan trække dig tilbage til for at genoplade og forny batterierne.

Fordelene ved meditation er enorme! Mange vil endda sige, at du i det væsentlige opnår en forbindelse med dit sande jeg, din kerne, din organiske bevidsthed. Denne forbindelse til “Hvem-du-virkelig-er” er ren og evig, og ufordærvet. Det er uden ego, uden skyld, og uden smerter og traumer. Når vi finder forbindelsen til denne del af os selv, kan vi ofte opleve tilstande af lyksalighed og sand lykke og opfyldelse.

 

Fordelene ved meditation omfatter:

– Reduceret stress/kortisolniveau

– Sænkning af blodtrykket.

– Øget kreativitet, fantasi og visualiseringsevner

– Øget kognitiv funktion,

– Forbedret humør,

– Forbedret søvn,

– Reducerede symptomer på angst og stress,

– Øget selvbevidsthed og intuition,

– Giver færdigheder og nye perspektiver i håndteringen af stress, med større tålmodighed og tolerance

 

Start din meditationspraksis:

– En af de nemmeste måder at starte en meditationspraksis på, er ved at søge lydspor med Guided Meditation på steder som YouTube, Soundcloud og Spotify. Disse er ofte gratis lydspor, der er annoncefri og giver dig mulighed for at komme i gang straks.

– Der kan være nogle lydspor, som indeholder bestemte frekvenser, der fremkalder en tilstand af ro og balance, såsom 432hz, eller Solfeggio toner. Find en, du nyder at lytte til.

– Brug hovedtelefoner.

– Tænk ikke for meget over processen, bare start! Det er normalt, at tilfældige tanker flyder gennem hovedet, og det er helt umuligt “at tænke på ingenting”, så bare flyd med strømmen, og lad være med at være hård ved dig selv.

– Sæt et bestemt tidspunkt af til meditation, hver dag. Om det så bare er 20 minutter, men hvor du ved du ikke vil blive forstyrret.

– Sid oprejst i en behagelig position for at undgå at falde i søvn under meditationen.

– Prøv at gennemføre din meditation i naturen; sidde på græsset i din gård, eller placer dine bare fødder på jorden, mens du sidder i en stol eller på en klippe. Du kan også prøve at meditere med ryggen mod et træ. Så længe du føler det er behageligt.

 

Vær opmærksom på, hvad du fokuserer på

En af de vigtigste ting at mestre for, at komme godt igennem hele denne Lockdown-tid er, at du ikke lader den ydre verden diktere, hvordan du har det.

Denne skøre tid opfordrer dig til, at lære dig selv, at kende, for at lære at bekæmpe dine indre dæmoner. Disse dæmoner er dine egne tanker, dine egne mørke sider, uhelbredte traumer og programmer, som du endnu ikke har kigget på og sluppet.

Dette kan virke som virkelig meget ekstra at håndtere, når du måske allerede i forvejen føler stort stress og pres for blot, at komme igennem dagen, men denne svære tid er det perfekte tidspunkt til, at helbrede det du hidtil har haft for travlt til at arbejde med.

Men inden vi ”går indad” for at helbrede, skal vi lige adressere den daglige “støj” og distraktioner, som vi utilsigtet fokuserer på.

Vores ydre verden skæmmes af billeder, der konstant pumpes ud af Mainstream Media (MSM), og som bruges til at skabe og forme vores bevidsthed, og heraf vores virkelighed.

Dette er en del af “Social Engineering”, som er en egentlig videnskab, der udføres af officielle institutter såsom Tavistock Institute. Gennem deres omfattende årtier lange studier af menneskelig natur og psykologi, har store virksomhedsinteresser konstrueret meget intelligente og præcise måder at manipulere masserne på og dermed styre deres fokus, humør og retning gennem forskellige dagsordener.

De benytter, opretter og manipulerer musik, reklamer, populærkultur, sociale medier, film, og tv, madtendenser, politik og sprog for at opnå deres dagsordener.

Det menneskelige sind skaber vores virkelighed, og derfor er det denne, der manipuleres på daglig basis. De, der har vores opmærksomhed, har ligeledes magten til at ændre vores opfattelse af virkeligheden, så kampen om at fastholde og udnytte kraften i dit sind og din evne til at skabe og manifestere, ER I FULD GANG!

”Vores sind fungerer ikke blot som observatører, der passivt opfatter virkeligheden som den er. Vores sind kan faktisk ændre virkeligheden, ”sagde Alia Crum, en assisterende professor i Psykologi og direktør for Stanford Mind and Body Lab (Stanford News, Collins, N. 11. juni 2018).

Ved at erkende, at vi i det væsentlige selv er SKABERNE af vores egen eksistens, og at vores tanker og intentioner skaber vores virkelighed, giver det stor mening, at vi skal være forsigtige med hvad vi giver vores opmærksomhed. Kampen for at holde sig informeret ved at kigge på Mainstream nyheder og samtidig forblive ved sine fulde fem i en sindssyg verden, er en kæmpe udfordring!

Den første regel for, at komme godt igennem lockdown eller enhver anden overvældende spirituel krise er at holde sig langt væk fra alt, der fastholder dig i en tilstand af frygt, vrede, hjælpeløshed, angst og magtløshed. Dette kan betyde at du skal undgå TV, radio, aviser og Sociale Medier men du skal bare vide, at dette er et MEGET KRAFTFULDT første skridt i retning af, at få det bedre og i at skabe en ny virkelighed i en bedre verden.

Danmark Vågner logo

Tilmeld dig på vores ny telegram gruppe og få løbende opdateringer.

Følge vores telegramkannal: https://t.me/danmarkvaagner

Kom med i vores gruppe: https://t.me/danmarkvaagnergruppe

eller find os på: https://twitter.com/Danmark_Vaagner

Tilmelding nyhedsbrev: